Každý poriadny marketér sa s tým už stretol. Ak má peniaze navyše a nebojí sa investovať aj do online nástrojov a ich používania, už možno niečo vie o heat mapách, či inak povedané ukazovateľoch žhavosti niektorých miest na webe. Svojim spôsobom niečo také obsahuje Analytics, no tam sa nachádzajú len miesta klikania na odkazy a percentuálna miera preklikov, ktorá pri niektorých weboch vôbec nedáva logiku. Heat mapa však je ukazovateľom toho, kadiaľ ľudia smerujú svojou myšou pri návšteve webu a kde klikajú najviac.

Clicktale analýza

Čo taký údaj ponúkne?
Niečo také sa možno popisuje jednoducho a jednoducho sa to číta, no dokáže to priniesť neuveriteľné výsledky. Človeku je okamžite jasné, že z takýchto údajov môže zistiť, ktoré položky v menu vôbec nemajú zmysel a ktoré môže rovno schovať a sprehľadniť web. Ak máte pocit, že vám na nejaký banner ľudia klikajú, odrazu môžete zistiť, že neklikajú vôbec a smerujú celkom inde. Práve to je dobré využiť a nastaviť stránky podľa toho, čo ľudia naozaj chcú a potrebujú. K tomu práve slúži hit mapa, alebo heat mapa. Oba výrazy sú správne, pretože oba sa rovnako použijú. Jednak zobrazujú mieru klikania, čiže zásahov tlačidla na odkaz a heat samotné znamená žhavosť. Tepelnný ukazovateľ miery frekventovanosti konkrétnych miest na webe je výbornou vecou.

Ako sa dostať k ukazovateľom
Prostredníctvom vyhľadávania sa dá nájsť viacero nástrojov, ktoré je nutné nainštalovať do webstránok a ďalej s nimi narábať, nechať ich nahrávať údaje počas nejakého obdobia, najlepšie týždňa a potom ich vyhodnotiť. Dôležité je však mať jasno v tom, či je všetko správne nastavené, v opačnom prípade čakáte týždeň zbytočne. Veľké množstvo ich je platených, cena sa pohybuje od 9 dolárov mesačne za jednoduchšie systémy pre jeden až tri stránky.

Niekoľko tipov: