Opakovane sa ľudia spravujúci kampane stretávajú so zvláštnym úkazom. Mobilní používatelia strávia výraznú časť impresií a klikov v zaplatených kampaniach, čiže klikajú na reklamy a aj povedzme priamo nakúpia, no nedostanú sa ku konverzii samotnej. Čo sa deje, že toľko užívateľov cez mobil hádže do košíka, ale nevytvorí platbu a nenakúpi?

Smartphone

Čísla ukazujú klikanie no nie nákupy
Firma a marketéri vidia vo svojich kampaniach klikanie zo strany mobilných používateľov. Naozaj klikajú, pozerajú reklamy, možno reagujú, sledujú obchod, čítajú si o danom produkte, dostanú cez mobil inšpiráciu a sú rozhodnutí. No niekde nastáva zlom a k objednávke nakoniec nedôjde. Z čísiel to vyzerá, že je zbytočná investícia do mobilných používateľov s mobilom, keď nevytvárajú nákupy. Vložili ste peniaze do responzibility webu a pokladáte to za zbytočnú investáíNo je tu však jeden omyl na ktorý by sa malo prihliadať a ako prvé je nutné vyskúšať jednu vec na samom sebe.

Skúste to – vy sám ste zákazník
Predstavte si, že na cestách dostanete nápad na kúpu nového televízora o ktorom ste sa niekde dopočuli. Chcete kúpiť televízor a cez mobil si ho naozaj nájdete vďaka nejakej reklame. Eshop má vďaka meraniam kampaní informáciu, že ste klikli a mali záujem. Vidia len tento záujem a typ zariadenia, pochopiteľne, nič ďalšie ako osobné údaje a pod. Čo spravíte vy? Naozaj budete cez mobil vypĺňať objednávku, ba dokonca uhrádzať platbu kartou, alebo prevodom? Zrejme nie. Robí to veľmi malá časť ľudí. Platba prevodom si žiada prepísanie všetkých tých čísiel presne do internet bankingu a v tomto smere nie sú mobily ešte veľmi premyslené, občas dokonca zámerne odmietajú niektoré texty označiť, nech sa snažíte akokoľvek. Lepšie, než riskovať nesprávnu úhradu, je neskúšať to na mobile.

Aká je realita? Zákazník prechádza na počítač, prípadne tablet
Realita je, že zákazník si buď výrobok pozrie, prečíta recenzie a následne prejde na klasický počítač, kde objednávku spraví, alebo v lepšom prípade sa na mobile prihlási do eshopu do svojho účtu, hodí všetok tovar do košíka a pri správne nastavenom košíkovom systéme príde na klasický počítač, prihlási sa a obsah košíka doladí a uskutoční samotnú konverziu. Práve tu nastáva problém. Mnoho firiem odpíše mobilných používateľov a neinvestuje do nich, pretože neurobili konverziu. Sú systémy, ktoré dokážu spojiť, hoci len na báze odhadov, že daný užívateľ z mobilu dokončuje objednávku na počítači. Systém je však mimoriadne komplikovaný pre bežného správcu kampaní.

Dôvody?
Ak chcete poznať dôvody, ktoré sa pri týchto štúdiách objavujú najčastejšie a hlavne dôvody, ktoré vy sami budete pokladať za tie, pre ktoré sa takto správate vy, budú to nepochybne tieto:

  • Nie dokonalé ovládanie
  • Neistota pri zadávaní platby
  • Nedôvera pri prechode do platobnej brány cez mobil
  • Neistota v zabezpečení celkového prenosu
  • Nutnosť mať prostredie klávesnice a myši, prípadne nutnosť mať svoje pohodlie
  • Nutnosť na počítači preveriť iné dáta súvisiace s nákupom
  • V niektorých prípadoch nutnosť pozrieť komplikované materiály, ukážky funkčnosti, kvalitu vyhotovených snímkov ak vyberáte objektív, či dokonca stiahnutie a vyskúšanie dema hry, pred jej nákupom.