Na Slovensku mi to občas pripadá, že na webe kraľujú tí, čo mali na začiatku more peňazí a dovolili si nakúpiť domény. Dnes tak môžu občas vydierať v prípade záujmu tých, u koho ide o názov celej firmy, predmet činnosti, alebo koníček, ktorému chcú venovať doménu. Sú tu však aj takí výmyselníci, ktorí využijú voľné domény aj teraz, no až keď sa prizriete bližšie, nájdete odchýlku v tom, čo je známa doména, a čo len podoba. Vezmime si napríklad podoba domény Centrum.sk, ako jedného z najväčších poskytovateľov emailových schránok na Slovensku. Základom celej tejto veci, ktorá je obsahom článku je využívanie zlej pamäte ľudí, ich nepozornosti a hlavne preklepov na klávesnici.

Centrum.sk
Známy poskytovateľ emailových služieb a informačný portál, má vykúpené všetky varianty možných preklepov a omylov pri písaní jeho adresy. Všetko vlastnia rôzni skupovatelia, asi žiadnu z nich samotné Centrum Holdings, a.s.
Vykúpené domény: cntrum.sk, cetrum.sk, cenrum.sk
Naopak múdro si Centrum.sk kúpilo variant wwwcentrum.sk, čím sa im nestratia tí, čo po www nedajú bodku.

Zoznam.sk
Predtavme si variant adresy, ktorý si mohol Zoznam.sk ustrážiť aj sám, zistili by na neho tvorcovia portálu, keby napísali doménu na anglickej klávesnici a nevšimli si rozdiel. Yoynam.sk neskôž využil súkromný portál s predajom dovoleniek na Slovensku. Aj takto sa dá prosperovať a fungovať.

Azet.sk
Azet je najväčší portál, respektíve zastrešuje najväčšiu sieť na Slovensku. Nechytili si však wwwazet.sk, ktoré im vzal Dunco.sk, no naopak múdro si chytili variant s anglickou klávesnicou Ayet.sk

Google.sk
Google taktiež zneužilo viacero výmyselníkov, veď je to najčastejšie zadávaná adresa do preliadačov a štartovacia stránka prehliadača Firefox. Pochopiteľne aj samotný význam služby je nepopierateľný a je tiež štartovným miestom pre rôzne ďalšie služby ako Picassa, Youtube, Adsense, Analytics, Google+, Google Play a iné. Google jeden z najstarších zneužívaných webov u nás.
Vykúpené domény: gogle.sk aj wwwgoogle.sk (odchytil Dunco.sk), googler.sk (odchytili pochybné stránky hľadajúce nejaké speváčky), Gooogle.sk (smeruje na protest proti ACTA), googe.sk (neznáme odchytenie), googel.sk (nejaká intestičná stránka)
Práve tento stav vyrabovaných a zneužitých domén mal približne v roku 2005 aj dôsledky, keď v jednom magazíne uviedli, že slovenský Google.sk sa zmenil na spoločnosť prevádzkujúcu Dunco.sk. Autor článku si ale nepreveril o čom píše a najmä pomýlených nechal aj čitateľov. Informáciu však ďalej nikto nezdieľal a žiaľ si nespomeniem na miesto, kde bol článok uverejnený.

Ako ale naozaj poškodiť konkurenciu?
Predstavte si obchod s počítačovými hrami, ktorý má v názve dve rovnaké písmenká za sebou. Ak však jedno z nich vynecháme, dostaneme sa tiež na obchod s hrami, no celkom iný, v skutočnosti konkurenciu toho prvého. Toto je slovensá realita, ktorá hovorí za všetky ostatné, ktoré u nás na webe máme. Problém sa týka konkrétne obchodu GameExpres.sk, ktorý si nedal hneď od začiatku pozor. Doména Gamexpres.sk zostala voľná a toho sa chopil konkurenčný obchod Progamingshop.sk. Nevytvoril si stránky a ani nenasmeroval ich tak, aby ich obchod vyzeral ako Gamexpres.sk, ale presmeroval doménu k sebe z iného miesta. Zákazník, ktorý zadal adresu Gameexpres.sk s tým, že ide nakupovať hry si ani nemusí všimnúť, že nie je na požadovanom mieste, pretože čo hľadal aj reálne nájde.

“Legálna” krádež povedomia o značke, alebo príživníctvo á la Slovakia
Takýto spôsob registrácie sa vždy hravo vyhovorí na to, že je demokracia a každý si môže registrovať čo chce. Čo na tom, že niekto zneužíva možnú podobu obchodného názvu, alebo takto tvorí nekalosúťažný akt. Ide o trestný čin, no vzhľadom pre veľmi slabé znalosti našich súdov a právnikov v tejto oblasti sa nikto nepúšťa do riešenia sporu, a to aj napriek veľmi deravej legislatíve a neschopnosti vôbec niečo zaistiť. Ide teda o “legálnu” činnosť, pokiaľ presmerovanie vedie na nový web a nezostáva pod konkrétnou doménou, čo vytvára nebezpečenstvo obchodnej zámeny. A to je opäť ďalší paragraf. Parazitovanie na značke, doméne a na omylnosti ľudského faktoru – to je dnes zároveň aj veľký biznis.