Svet internetu

Ďalší chytráci na internete spôsobujú rozruch – kopírujú obchodný register

Obchodný register donedávna fungoval tak, že bol databázou všetkých podnikateľov. Keď niekto niečo chcel, vedel, že má ísť na stránky obchodného registra. Ten obsahuje mená všetkých podnikateľov, IČO čísla, adresy, predmety činností a predstavuje nesmierne rozsiahly textový materiál, ktorý je bezchybne pravopisne napísaný, nesie reálne existujúce údaje a reálne mená. Každý jeden, už i začínajúci správny webmaster a človek pohybujúci sa na webe vie, že niečo takéto by sa dalo využiť pre veľký web s obrovskou databázou, v ktorej by zakončili cestu cez Google stovky, možno tisíce ľudí denne pri hľadaní firiem, alebo konkrétnych ľudí. V podstate sa divím, že to niekomu trvalo tak dlho, než vykradol doslova celý obchodný register a začal zverejňovať všetky údaje priamo vo vyhľadávačoch. Zisk to musí byť slušný.



Žiaden katalóg firiem ale zdroj peňazí

V tomto prípade je nemysliteľné, aby sa tieto služby hrali na katalóg firiem. Katalóg firiem je predsa zoznam firiem s popisom a činnosťami, ktoré firma naozaj vykonáva, je s kontaktnými údajmi a webovou stránkou. Dáta stiahnuté z databázy obchodného registra neobsahujú žiadne kontaktné údaje, len adresu na sídlo, možno ak mená ľudí, a predmet činnosti. Každý firma má však v predmete činností množstvo vecí. Firma, ktorá nemá stále orientovanie činnosti môže mať v predmete napísanéí „Maloobchodná činnosť“. Niečo takéto nemôže charakterizovať skutočný predmet podnikania. Je nemysliteľné sa hrať na katalóg firiem, lebo o žiaden katalóg firiem ani ísť nemôže. Skrátka len kópia obsahu z obchodného registra na novej doméne. Navtipnejšia je služba ZORG.sk, ktorá sa snaží vyzerať ako oficiálny zdroj. Celkom dole sa nachádza nafingovaných niekoľko ikon, ktoré by mali asi viesť na oficiálne miesta. Ich logá však môžete klikať koľko chcete, nepomôže vám to.

Ak ste správne dúfali, jediný dôvod fungovania takýchto stránok môže byť zisk. Reklama na takejto stránke nezostane nepovšimnutá a je možné, že si na ňu niekto klikne. Pomáha tomu aj fakt, že zo stránok často nevedú žiadne odkazy a jediná možnosť je kliknúť na to jediné, čo ide. Na reklamu. Tejto téme sa podrobne venuje aj stránka Zaujimavosti.net. Tam nájdete niekoľko ďalších informácií a faktov.

You may also like