Tlačové správy

Trendy v spotrebiteľskom správaní 2022

Pandémia zmenila mnohé a ovplyvnila náš súkromný aj pracovný život. Okrem iného sa tiež výrazne podpísala na našom spotrebiteľskom správaní. Nové trendy, aktivity aj zdražovanie spôsobili, že sa pri nákupoch rozhodujeme inak ako pred tým.

Spotrebiteľské správanie

Nákupy cez internet v hlavnej úlohe

Počas pandémie, kedy sme väčšinu času boli zatvorení doma, sa výrazne zmenilo naše rozhodovanie ohľadom nákupov. Nie je to len kvôli tomu, že sa nám zrazu zmenili potreby, našli sme si nové voľnočasové aktivity alebo sme si potrebovali zariadiť domáci pracovný kút, keďže kancelárie boli zatvorené. Omnoho viac sme začali premýšľať napríklad aj o tom, čo jeme a čo si obliekame.

Najväčšiu zmenu sme zaznamenali v náraste online nákupov, čo dáva zmysel – zatvorené obchody nútili ľudí kupovať potrebné veci inak ako v kamennej predajni. Výrazne tak stúpol napríklad predaj liekov, kuchynských spotrebičov alebo najrôznejších pomôcok na cvičenie cez internet. Na prvom mieste však bol internetový predaj jednorazových rukavíc, hneď za nimi je domáca pekárnička a tretie miesto obsadili lieky na prechladnutie (podľa výskumu agentúry Stackline).

Trendy v nákupoch na rok 2022

Pre nadchádzajúci rok sa počíta s tým, že trend online nakupovania zostane aj po tom, čo sa vrátime do normálu. Dôležitú rolu v tomto presvedčení hrá najmä pohodlie, ktoré online nakupovanie poskytuje. Na výber máte nielen väčšie množstvo tovaru, ale často aj lepšie ceny. Navyše, ak napríklad chcete kúpiť pánske tričko, viete si vyhľadať presne to, ktoré hľadáte, vďaka možnosti filtrovania podľa zadaných parametrov.

Výraznú prednosť tiež dostanú lokálne produkty a značky. Veľa reťazcov tak začalo už počas pandémie poskytovať vlastné značky či produktové rady, ktoré podporujú domáce a lokálne produkty, či už ide o potraviny, módu alebo drogériu. Tento trend tiež vychádza z toho, že ľudia viac dbajú na pôvod toho, čo kupujú a podporu domácej ekonomiky.

Nákupy cez mobil, tablet a platby kartou sa tiež zvyšuje. Obľúbenými sa stávajú najmä nákupy cez mobilné aplikácie, a to najmä vďaka tomu, že sú častokrát prehľadnejšie a jednoduchšie na používanie. V prípade platieb budeme aj v roku 2022 pokračovať v narastajúcom trende bezhotovostných platieb kartou alebo mobilom či hodinkami. Je to najmä z dôvodov bezpečnosti a hygieny.

You may also like