koncovkaNa Slovensku má ešte stále množstvo firiem svoje firemné stránky postavené na zvláštnom systéme. Alebo nie ani tak systéme, ako spôsobe fungovania webu. Dnes je webová stránka súčasťou identity, no zväčša stavebné firmy majú strašné weby vytvárané doma šikovným synáčikom, ktorý žiaľ nie je ani šikovný a už vôbec nie skúsený. Množstvo webov existuje s textom napísaným na obrázku a tým pádom web ako keby ani neexistoval. Pri živote ho držia len profily v firemných katalógoch, nie však Google. Tu je zoznam chýb, ktorých sa tak firmy dopúšťajú:

  • Text napísaný na obrázku nie je nikdy pre počítače a internet textom. Je to len obrázok. Ak je v obrázku a konkrétne v texte na obrázku napísaná činnosť firmy, neexistuje jediná šanca, aby podľa týchto slov bola firma v Googli nájdená. Očakávanie, že si to Google prečíta je absurdné.
  • Ponuka sa nedá vložiť do jedného obrázka s pekným pozadím. Ako náhle sa zmení niečo v jej obsahu, je nutné meniť celú grafiku
  • Pokiaľ je web jednostránkový a nahratý obrázok je veľký, firemná stránka väčšinu z nás znechutí čakaním na jej otvorenie, alebo vôbec surfovať
  • Stránka sa chová podivne ak na ňu vstúpi niekto menej skúsený, pre neho totiž nereaguje ako web, ale skôr ako nejaký plagát.
  • Stránka je zväčša jednostranová, alebo v lepšom prípade je aktívne menu s podstránkami, ktoré sú žiaľ už zase len obrázkom.
  • V troch prípadoch sa mi podarilo nájsť stránky, ktoré mali nahratý obrázok *.BMP vložený v jednom jedinom index.html, čo spôsobilo, že na mobile sa web nenačítal vôbec a na počítači len horko-ťažko.
  • Stránkam často chýba základný TITLE a akýkoľvek písaný text, ktorý môže Google indexovať.

Pokiaľ patríte medzi majiteľov firiem, ktorým niekto spravil stránky poskladané z obrázkov v programe Skicár (Malování) alebo vyčačkané vo Photoshope, určite sa ich zbavte čo najskôr. Zákazník vás nenájde cez vyhľadávače, stránky budú mať nie len jeden technický problém, ale najmä význam takéhoto webu je asi taký, ako nemať web žiaden. Odkazovať naň na vizitkách nie je spôsob, ako ho držať pri ako takej návštevnosti.