Svet internetu

Centrum.sk spustilo kampaň za bezpečný email, vysmievajú sa však z inzerentov

Slovenský portál Centrum.sk spustil viditeľnú kampaň, v ktorej propaguje svoje emailové rozhranie ako bezpečné. Zvláštne je, že na upozornenie na bezpečnosť a čistotu prostredia bez podvodníkov a iných internetových hrozieb, používa taktiku vysmievania sa z podvodných prípravkov a podvodných vynálezov na revolučné zákroky na vlastnom tele podobne, ako to ponúkajú aj dnes stovky rôznych podvodných bannerov. Rovnaké bannery pritom boli súčasťou emailového rozhrania v pravom hornom rohu, v časti prihlásenia a aj súčasťou hlavnej stránky portálu Centrum.sk.

Centrum.sk - outdoor reklama

Outdoor reklama Centrum.sk s výsmechom voči tomu, čo sami podporovali, Autor snímky Jarka.

Niekoľko rokov nás sprevádzali podvodné reklamy na podvodné prípravky priamo na stránke Centrum.sk, ktorá tentoraz používa obsah takýchto reklám ako zbraň v protiútoku. Je zrejmé, že sa rozhodli skoncovať s inzerentom, ktorý priestor na Centrum.sk využíval na propagáciu podobných služieb. Vedeli, aký obsah zverejňujú a zrejme takouto okatou kampaňou vychádzajú von preto, aby sme si ich s nimi viac nespájali.

Čo sa nepochybne zmení?

Od chvíle, než Centrum.sk spustilo kampaň o bezpečnej emailovej schránke „pre vašich rodičov“, čiže cieľovku, ktorá podliehala podvodníkom na zázračné prípravky najčastejšie, môžeme očakávať, že sa podobné reklamy už neobjavia ani pri prihlásení a ani v emailových správach. V rámci služby Infotext, čo je rozposielanie reklamných emailových správ na adresy používateľov, sa totiž  ich používateľom dostali reklamy na pochybné chudnutie, aj na zvýšenie mužskej potencie. Najprekvapivejším prípadom bolo odporúčanie neuveriteľných zárobkov pri investovaní peňazí cez aplikáciu, ktorá však len vďaka pyramídovému systému naháňala peniaze pochybným systémom len tým „hore“.

S vysokou pravdepodobnosťou však Centrum.sk nemalo ani poňatia, ako niektoré systémy fungujú. Odhaľovali ich pozadie priebežne na portáli HOAX.sk, ktoré opakovane upozorňovalo na otvorenú podporu. Iné podvody boli nad slnko jasné, napríklad Optimask Pro, či Ling Fluent. Ide totiž o jediný portál na Slovensku, ktorí sa podieľa a venuje odhaľovaniu pozadia a fungovania pochybných služieb. Dnes tak na slovenskom internete zostáva už len reklama na čas.sk a ďalších portálov v okolí Azet.sk, kde inzeruje rovnaký inzerent s reklamami na zázraky na chudnutie, zázračného jazykové kurzy a ďalšie čudné vynálezy spoločne s niektorými menšími magazínmi, ktoré podľahli vysokým platbám za zobrazenie reklám, nie za kliknutia. Oslovení sme boli opakovane aj my, no neradi by sme zobrazovali našim čitateľom obsah, voči ktorému máme veľké výhrady.

You may also like