Svet internetu

Facebook to už s reklamou prehnal, ako bez zmyslov

Facebook v posledných troch dňoch zaviedol novinky, ktoré mu môžu nabaliť kasu za mesiac pokojne aj v miliónových sumách. Na nástenke stránok či súkromných vlastných nástenkách môžete už dva dni naraziť na reklamy formátu 300×250 pixelov. Vyzerajú ako príspevok, no nemajú hlavičku, menovku a ani tlačidlá. Nepozorného tak prekvapí, čo to vlastne daná osoba pridala…. a ono to je reklama.

To však nie je jediná novinka. Tou ďalšou je zobrazenie bannerovej reklamy na ľavej strane facebooku, ktorý doteraz bol prázdny a nepoškvrnený žiadnym pokusom bohatnúť a inzerovať. Plocha formátu 160×600 ponúka reklamu, ktorá nemá zmysel. Iné reklamné systémy sa aspoň snažia o zmysel, napríklad ak ste zo Slovenska, zobrazia vám slovenské reklamy, alebo ak sa zaujímate o obliekanie, zobrazuje sa módna reklama. Táto služba presne nerozmýšľa nad tým, či má zmysel zobrazovať konkrétnu práve vám, skrátka ju zobrazí. Hoci sa nezaujímate o online hazard, rôzne pochybné aplikácie, alebo vás vyslovene vytáčajú podvodné blikajúce bannery, ktoré hlásajú, že ste niečo vyhral, alebo skoro vyhral, práve takéto bannery sa vám budú zobrazovať.

Advertisement fail
Reklamné zlyhanie a zlyhanie samotného Facebooku voči svojim užívateľom. Tak sa dá hodnotiť to, čo teraz Facebook predviedol. Na burze neustále padá, prehnané očakávania neustále rastúcej siete predpokladali rast na všetkých frontoch a tak očakávané vyššie zisky zrejme Facebook mieni dohnať zvýšením reklamy. Ľavá masívna reklama pritom ľuďom dodáva aj pochybné produkty a služby, ktorým sa bežne vyhýbame na iných stránkach.

Reklama na facebooku

Napríklad pozrite na túto reklamu na boku. Grafická podoba reklamy predstavuje Facebook a jeho rozhranie. Umiestnená je do ľavého menu na spodok. Svieti tam značka, na ktorú by väčšina nepozorných ľudí, najmä menej počítačovo gramotných, hneď chcela kliknúť. Pritom banner vedie mimo Facebook na celkom inú stránku. Je možné, že by Facebook mohol časom upustiť od týchto prehnaných reklamných praktík, avšak to by museli byť ľudia ostražitejší a vyhýbať sa kliknutiu na banner, ktorý klame, aby to pre nich nemalo zmysel ponúkať reklamu na tomto mieste. V skutočnosti vám totiž neprišla žiadna nová správa a ani ste nič nevyhrali. Toto podvodné bordelpeklo začína už aj na Facebooku… škoda.

Problém sa týka aj partnerského portálu Zaujimavosti.net, ktorý taktiež upozorňuje na tieto novinky.

You may also like