Marketing

FB stránky relácie Partička, tomu sa povie marketingové zlyhanie

Poznáme mnoho prípadov, kedy stránky na facebooku ako neaktuálne „zakapú“. Zakapať pritom môžu aj populárne stránky venované trendom, zábave, nejakému produktu a ani ten pritom nemusí byť večný. Umením a férovým voči všetkým fanúšikom a followerom je zachovať určitý obsah aj po „zakapaní“ stránok a predstavovateľa. To najlepšie, čo môžeme očakávať pri niektorých stránkach napríklad mŕtvych interpretov, je zachovať aspoň ducha a imidž stránok.

Partička relácia na facebooku

Vieme, že Johnny Cash je mŕtvy, ale jeho stránky žijú obsahom, ktorý sa týka dedičstva a hudby Johnnyho Casha. Vieme, že zomrel aj Milan Lasica, ale obsah jeho stránok spravovaných rodinou je stále o Milanovi Lasicovi a všetkom, čo by mohlo jeho fanúšikov zaujímať a čo sa aspoň okrajovo jeho osoby a rodiny týkalo. A potom tu máme prípady, ktoré majú v rukách obchodníci a marketingové oddelenia bez záujmu o ľudí a záujmu o záujem týchto ľudí.

Facebook stránka Partičky je pľuvancom do tváre

Na televízii Prima bola svojho času populárna relácia Partička, ktorá u seba kombinovala štvoricu známych zabávačov a hercov, prípadne niektorých členov obmieňala. Richard Genzer a Michal Suchánek tvorili jadro štvorice protagonistov. Prinášali humor a formát, ktorý oslovil českých divákov. Veď na stránke na Facebooku, kde sa objavovalo množstvo obsahu z relácie, je dnes viac ako 140 000 fanúšikov. Unikátne číslo a počet, ktorý po skončení relácie nikto neriadi tak, ako by sme mohli čakať.

Partička bez Partičky

Úspešná relácia má roky úspešnú skupinu. V nej je mnoho ľudí, ktorí očakávali pri zakliknutí odberu zrejme obsah Partičky. Urobili tak pre záujem o Partičku, no dnes im stránky servírujú svetové dianie. Mŕtvoly na cestách, obete zločinu, informácie o daniach, politike, svetovom dianí. Obsah diametrálne odlišný, respektíve nezlúčiteľný s jazykom, akým hovorila zábavná relácia. Spojitosť by sme hľadali márne. Vidíme však typický príklad úspešnej stránky, ktorú sa niekto rozhodne jednoduchým spôsobom nie využiť, ale zneužiť. A mnohí fanúšikovia zostávajú s dôverou, že sa obsah vráti k Partičke. Alebo s dôverou, že to možno nie je navždy.

Marketingové, ľudské aj iné zlyhanie

Takéto prípady možno nazvať marketingovým zlyhaním. Nejde o miesenie obsahu, ktorý by akokoľvek pripomínal reláciu, tematiku, hercov a ich súčasnosť. Neprináša hry, zábavu, súťaže, alebo tému. Obsah nie je mixom k téme a mimo témy. Je čisto mimo tému. Správcovia stránok, očividne práve z TV Prima neberú žiaden ohľad na pôvodný záujem odoberajúcich ľudí so záujmom o skupinu a obsah. Smutné je na tom aj to, že intenzita príspevkov, ktoré sú celkom mimo misu je priveľmi vysoká. Kadencia dokonca zneprehľadnuje obsah samotný. Logo a aj hlavná horná fotografia zostávajú zachované.

Ak ste reláciu nepoznali a prichádzate dnes, oslovujú vás archívne videá a zakliknete záujem práve teraz, nebudete sa stačiť čudovať. Ono to totiž nie je už vôbec žiadna Partička. Podobný osud mávajú skôr záujmové skupiny, rôzne hobby a voľnočasové témy. Aby sa takto degradoval obsah stránok konkrétnej značky, známej relácie a produktu s vlastným názvom a popularitou, to je ojedinelosť aj v rámci našich pozorovaní a to sme už videli asi všetko.

Link na dotyčnú stránku: Pořad Partička

You may also like

More in:Marketing