Poznáme mnoho prípadov, kedy stránky na facebooku ako neaktuálne „zakapú“. Zakapať pritom môžu aj populárne stránky venované trendom, zábave, nejakému produktu a ani ten pritom nemusí byť večný. Umením a férovým voči všetkým fanúšikom a followerom je zachovať určitý obsah aj po „zakapaní“ stránok a predstavovateľa. To najlepšie, čo môžeme očakávať pri niektorých stránkach napríklad mŕtvych interpretov, je zachovať aspoň ducha a imidž stránok.
Vieme, že Johnny Cash je mŕtvy, ale jeho stránky žijú obsahom, ktorý sa týka dedičstva a hudby Johnnyho Casha. Vieme, že zomrel aj Milan Lasica, ale obsah jeho stránok spravovaných rodinou je stále o Milanovi Lasicovi a všetkom, čo by mohlo jeho fanúšikov zaujímať a čo sa aspoň okrajovo jeho osoby a rodiny týkalo. A potom tu máme prípady, ktoré majú v rukách obchodníci a marketingové oddelenia bez záujmu o ľudí a záujmu o záujem týchto ľudí.
Facebook stránka Partičky je pľuvancom do tváre
Na televízii Prima bola svojho času populárna relácia Partička, ktorá u seba kombinovala štvoricu známych zabávačov a hercov, prípadne niektorých členov obmieňala. Richard Genzer a Michal Suchánek tvorili jadro štvorice protagonistov. Prinášali humor a formát, ktorý oslovil českých divákov. Veď na stránke na Facebooku, kde sa objavovalo množstvo obsahu z relácie, je dnes viac ako 140 000 fanúšikov. Unikátne číslo a počet, ktorý po skončení relácie nikto neriadi tak, ako by sme mohli čakať.
Partička bez Partičky
Úspešná relácia má roky úspešnú skupinu. V nej je mnoho ľudí, ktorí očakávali pri zakliknutí odberu zrejme obsah Partičky. Urobili tak pre záujem o Partičku, no dnes im stránky servírujú svetové dianie. Mŕtvoly na cestách, obete zločinu, informácie o daniach, politike, svetovom dianí. Obsah diametrálne odlišný, respektíve nezlúčiteľný s jazykom, akým hovorila zábavná relácia. Spojitosť by sme hľadali márne. Vidíme však typický príklad úspešnej stránky, ktorú sa niekto rozhodne jednoduchým spôsobom nie využiť, ale zneužiť. A mnohí fanúšikovia zostávajú s dôverou, že sa obsah vráti k Partičke. Alebo s dôverou, že to možno nie je navždy.
Marketingové, ľudské aj iné zlyhanie
Takéto prípady možno nazvať marketingovým zlyhaním. Nejde o miesenie obsahu, ktorý by akokoľvek pripomínal reláciu, tematiku, hercov a ich súčasnosť. Neprináša hry, zábavu, súťaže, alebo tému. Obsah nie je mixom k téme a mimo témy. Je čisto mimo tému. Správcovia stránok, očividne práve z TV Prima neberú žiaden ohľad na pôvodný záujem odoberajúcich ľudí so záujmom o skupinu a obsah. Smutné je na tom aj to, že intenzita príspevkov, ktoré sú celkom mimo misu je priveľmi vysoká. Kadencia dokonca zneprehľadnuje obsah samotný. Logo a aj hlavná horná fotografia zostávajú zachované.
Ak ste reláciu nepoznali a prichádzate dnes, oslovujú vás archívne videá a zakliknete záujem práve teraz, nebudete sa stačiť čudovať. Ono to totiž nie je už vôbec žiadna Partička. Podobný osud mávajú skôr záujmové skupiny, rôzne hobby a voľnočasové témy. Aby sa takto degradoval obsah stránok konkrétnej značky, známej relácie a produktu s vlastným názvom a popularitou, to je ojedinelosť aj v rámci našich pozorovaní a to sme už videli asi všetko.
Link na dotyčnú stránku: Pořad Partička