Fico ako prezidentMali sme tu planking, koaling, vadering no čisto slovenskou záležitosťou je v súčasnosti ficing, ako sme si to pracovne nazvali. Facebook je zaprataný stránkami, ktoré vytvárajú z časti dokonca aj deti snažiace vyťažiť maximum z toho, že ľudia hromadne chcú bojovať proti Ficovi, lebo to teraz letí. Kto nebojuje, je odpadlíkom a priznať sa k podpore Fica je dnes vlastne hriechom, za ktorý si každý zaslúži zatratenie. Ak aj nájde podporu medzi mladými, boja sa vyjadriť svoj názor a od priateľov tak nevypáčite jeho kandidáta možno práve preto. My sme nikdy politiku neriešili a ani to nemáme ďalej v záujme meniť. Zaujala nás však obrovská vlna popularity stránok, ktoré zhromažďujú slogany, zničené billboardy a ďalšie materiály, čím vyvolávajú akýsi hustý oblak nenávisti a odporu voči osobe Róberta Fica. Ako voliči v konečnom dôsledku slabšieho kandidáta na post prezidenta nepatríme medzi jeho stúpencov, no úspech, aký má antikampaň voči nemu v réžií bežných ľudí, je výnimočná. Rozsahom, obľúbenosťou, ale aj povinnosťou s akou sa každý musí zapojiť, inak nie je „in“.

Deti, špekulanti a antikampaň
Ironické je, že autormi facebook stránok, ktoré získavajú na obsahu namierenému voči Ficovi a zároveň získavajú zdieľania a prirodzenú viralitu, sú aj deti. Mládež, ktorá ťažko môže vstúpiť do volebnej miestnosti a pokúsiť sa o zmenu, sa snaží niečo zmeniť po svojom… minimálne vlastnú peňaženku. Že ide o deti, dokazuje príšerné vyjadrovanie a následne pri pokuse urobiť malý prieskum, aj odpoveď ľudí z profilov detí. Ďalšou skupinou sú mladí muži voliči, ktorí sa snažia zaujať a získať čo najviac linkov a fanúšikov. Ide z časti o biznis. Sú to totiž aj práve tí, čo reagujú vždy na všetko aktuálne na Facebooku a budujú viralitu, aby následne mohli stránky ponúknuť do predaja pre počet fanúšikov, alebo do systému, ktorý mu bude vynášať. Zistíte to jednoducho. Napríklad ak stránky, ktoré sa celý čas venovali tejto antikampani začnú odrazu zverejňovať odkazy a reklamu, ktorá nemá ani zrnko maku spoločné s témou politiky a tejto osoby. Áno, už sme našli pár ponúk na prezentovanie reklamy aj na takejto stránke a to za dvojcifernú sumu za jediný príspevok.

Skutočná nenávisť a snaha o antikampaň je vzácnejšia
Skutočnej nenávisti voči Róbertovi Ficovi na internete nájdeme už menej. Ide o možno tri stránky, ktoré sa snažia sústreďovať svoju silu na všetko negatívne a získavajú si popularitu medzi verejnosťou namáhavejšou prácou ako len vytvorenie stránky a čakanie. Aj tu je otázka času, kedy sa ukáže pravda a dôvod, prečo bolo toľko úsilia vynakladaného do budovania fanúšikovskej základne… len čo sa objaví prvá reklama medzi príspevkami, ktorá smeruje na nákup značkových tenisiek, náhrdelníkov, iPhone súťaže a podobne, máte jasno. Sledujeme niekoľko takýchto stránok a tie, ktoré svoj boj myslia vážne, sú naozaj vzácnosťou.

Každý čo je proti Ficovi je dobrý
Celý tento boj vyústil do zvláštneho javu. Slovensko ako poslušné stádo volilo najsilnejšieho soka pre Fica zo strachu, že hlasovaním za niekoho iného posilní jeho pozície. Koho týmto spôsobom voliť dávali najavo prieskumy opakovane pred voľbami z každej strany. Následne ktokoľvek, ak stojí proti Ficovi, je dobrý. Čo na tom, že v konečnom dôsledku je v užšom výbere človek spojený s nebankovkami, požičiavaním peňazí a litrami vyronených sĺz ľudí, ktorých exekútori v ich zúfalstve pripravili pre nesplatené úroky aj o to posledné čo mali. Tieto voľby dávno nie sú voľbami za lepšieho kandidáta. Je to len boj za Fica a proti Ficovi. Ten, čo stojí proti nemu už nie je tak podstatný. Hlavné je, kde stojí. Verejnosť nepotrebuje riešiť, že je politicky neidentifikovateľný, neskúsený, pre zahraničnú politiku rizikom…. Ale čo. Nech vyhrá ten lepší, no skúsme z toho vynechať Facebook a špekulantov, ktorí prahnú za peniazmi. Nakoniec nazrite do obsahu jednotlivých stránok proti Ficovi. Sú to dookola tie isté informácie, obrázky, fotografie a koláže. Nič nové, len všeobecné dôvody prečo „on nie“. Teraz letí kampaň proti Ficovi. Čo to bude zajtra?

Odporúčame jediné, nech bude prezidentom ktokoľvek skúsený, alebo celkom nová čerstvá krv, sledujte ho pozorne a vyrábajte stránky o jeho činnosti, zdieľajte jeho činnosť a hodnoťte ho ako prezidenta podľa zásluh, nie ešte ako kandidáta…. Aha, jasné, to nebude nikoho zaujímať a nič to nezarobí. Tak teda potom zabudnite…