Vývojár mobilných hier alebo aplikácií sa vždy pri každom projekte postaví pred veľmi zapeklitú otázku. Pri predstave, že existuje veľké množstvo rozlíšení a mobilov je naozaj komplikované zvoliť ideálne miery a rozmery dielikov, blokov a textúr, ktoré sa prekrývajú a vypĺňajú plochu hry. Veľmi drobné tlačidlá a aktívne miesta tvoria problém, pretože dovolia riskantné kliky vedľa a minie sa tak pôvodne zamýšľané miesto.
Pre väčšie displeje, iPhone a Samsungy sa dobre vyvíjajú aplikácie, pretože zväčša svoj pomer držia. Pixel tu neznamená toľko, ako milimeter. V jednom milimetri sa na iPhone môže nachádzať necelých 13 pixelov. Na to, aby sme pri vývoji akejkoľvek aplikácie dosiahli viditeľný font a vôbec viditeľný ovládací prvok a jeho popis, je ideálne zvoliť veľkosť písma Font Type 6. Čo však s tlačidlami, ktoré majú reagovať na dotyk a majú teda fungovať spoľahlivo?

Veľkosť tlačidiel a aktívnych plôch
Aplikácie a hry potrebujú mať jednotlivé aktívne polia od seba oddelené aspoň dvoma milimetrami. Keď to nejde, tak menej, no určitá medzera sa odporúča vždy. Ideálne veľké tlačidlo je 8 mm, ktoré je vhodné používať na miestach v dolných rohoch tam, kam siahajú najmä palce na rukách aj pri ovládaní v oboch rukách. Palce majú iné kĺby, pri zohnutí nemajú takú presnosť ako prsty a to je dôvod, prečo je nutné používať mierne väčšie tlačidlá aj pre nerovnú plochu. Palec sa displeja dotýka mierne krížom, či šikmo.

  • 8 mm tlačidlá sú ideálne do rohov pre palce
  • 6 mm tlačidlá sú ideálne vo všetkých plochách
  • 4 mm tlačidlá sa používajú naozaj len na miestach, kedy okolo široko ďaleko nie je žiadne aktívne pole na kliknutie a tak aj nepresnosť, či potreba rýchleho kliknutia nepredstavuje problém. Veľmi drobné dieliky, čiže aktívne polia, ktoré sa medzi sebou môžu miesiť, sú demotivujúce a niektorých hráčov, či používateľov aplikácií môžu odradiť. Príkladom hry, ktorá má veľmi drobné aktívne polia a aj napriek tomu šlo o významnú a obľúbenú hru, je The Simpsons Tapped Out.

Devil Flanders ilustračná foto