Home Grafika Vývoj aplikácií pre mobilné telefóny: tlačidlá a rozmery

Vývoj aplikácií pre mobilné telefóny: tlačidlá a rozmery

by Kveska
Devil Flanders ilustračná foto

Vývojár mobilných hier alebo aplikácií sa vždy pri každom projekte postaví pred veľmi zapeklitú otázku. Pri predstave, že existuje veľké množstvo rozlíšení a mobilov je naozaj komplikované zvoliť ideálne miery a rozmery dielikov, blokov a textúr, ktoré sa prekrývajú a vypĺňajú plochu hry. Veľmi drobné tlačidlá a aktívne miesta tvoria problém, pretože dovolia riskantné kliky vedľa a minie sa tak pôvodne zamýšľané miesto.
Pre väčšie displeje, iPhone a Samsungy sa dobre vyvíjajú aplikácie, pretože zväčša svoj pomer držia. Pixel tu neznamená toľko, ako milimeter. V jednom milimetri sa na iPhone môže nachádzať necelých 13 pixelov. Na to, aby sme pri vývoji akejkoľvek aplikácie dosiahli viditeľný font a vôbec viditeľný ovládací prvok a jeho popis, je ideálne zvoliť veľkosť písma Font Type 6. Čo však s tlačidlami, ktoré majú reagovať na dotyk a majú teda fungovať spoľahlivo?

Veľkosť tlačidiel a aktívnych plôch
Aplikácie a hry potrebujú mať jednotlivé aktívne polia od seba oddelené aspoň dvoma milimetrami. Keď to nejde, tak menej, no určitá medzera sa odporúča vždy. Ideálne veľké tlačidlo je 8 mm, ktoré je vhodné používať na miestach v dolných rohoch tam, kam siahajú najmä palce na rukách aj pri ovládaní v oboch rukách. Palce majú iné kĺby, pri zohnutí nemajú takú presnosť ako prsty a to je dôvod, prečo je nutné používať mierne väčšie tlačidlá aj pre nerovnú plochu. Palec sa displeja dotýka mierne krížom, či šikmo.

  • 8 mm tlačidlá sú ideálne do rohov pre palce
  • 6 mm tlačidlá sú ideálne vo všetkých plochách
  • 4 mm tlačidlá sa používajú naozaj len na miestach, kedy okolo široko ďaleko nie je žiadne aktívne pole na kliknutie a tak aj nepresnosť, či potreba rýchleho kliknutia nepredstavuje problém. Veľmi drobné dieliky, čiže aktívne polia, ktoré sa medzi sebou môžu miesiť, sú demotivujúce a niektorých hráčov, či používateľov aplikácií môžu odradiť. Príkladom hry, ktorá má veľmi drobné aktívne polia a aj napriek tomu šlo o významnú a obľúbenú hru, je The Simpsons Tapped Out.

Devil Flanders ilustračná foto

Leave your vote

Comments

0 comments

You may also like

Log In

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.

Pokračovaním návštevy stránok súhlasíte so zberom cookies viac podrobností

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close