Svet internetuZaujímavosti

Zľavové portály a kupóny, ich vznik, výhody aj nástrahy

grouponKaždý z vás si už určite kúpil nejakú zvýhodnenú zľavu cez internet. Ľudia masovo podľahli týmto výhodám, ktoré fungujú už 5 rokov. Pri opýtaní sme nedostali iné odpovede, aké sme čakali. Odpovede boli: „Skúsila som to.“ Či: „Pravidelne využívam tieto zľavy.“ Jediná odpoveď nás zarazila, aj napriek vyššiemu veku, nám pani odpovedala: „Ja nemám internetbanking, tak vždy mi to zaplatí dcéra alebo vnučka, ale tiež som týmto zľavám podľahla.“ A nie je jediná. Mnohí ľudia ráno zapnú počítač, skontrolujú poštu, sociálne siete, správy a svoju rannú rutinu ukončí na zľavových portáloch.

Začalo to pizzou
Takýto múdry nápad mal Andrew Mason a v roku 2008 založil Groupon. Prvý hromadný zľavový portál. Začalo to 50% zľavou na nákup pizze. Dnes má tento portál niekoľko miliónov užívateľov v 27 krajinách sveta a niekoľkokrát ho chcel odkúpiť aj Yahoo aj Google. Groupon je totiž označovaný ako najlepšiu investíciu v poslednej dobe. Za prvé tri roky zarobil 500 násobok počiatočnej investície.

Čo je dôležité pri kupónoch?
Keď si už nájdete zľavu, o ktorú máte záujem, dôležité je sledovať okrem ceny a obsahu aj miesto zľavy. Taktiež si treba dávať pozor dokedy je zľava aktuálna, koľko kusov je možné zakúpiť na jedného zákazníka a aký je maximálny počet predajných kupónov. A takto môžete ísť na 5 dňový pobyt za 154 € do Paríža spojený s návštevou Disneylandu, či nechať si vytepovať vášho štvorkolesového miláčika len za 10,90 €.

Každí vyhľadáva niečo iné
Nie všetky zľavy nás však zaujmú a na niektoré sa ani nepozrieme. Sú však aj také, ktoré bez váhania hneď kúpime a tešíme zo 4-chodového menu v luxusnej reštaurácii za 16,90 €. Povedať presne, čo ľudia uprednostňujú sa nedá. Niektorí kupujú radi zájazdy, iní gastronomický zážitok a najmä ženy radi siahajú po skrášľovacích procedúrach. Ak sa však bojíte nekvalitnej stravy alebo služieb kvôli nízkej cene, nemusíte mať obavy. Pri degustačných menu to síce robia tak, že dajú trošku menšie porcie, len aby zachovali spomínanú kvalitu a zmestili sa do ceny. Pri službách sme nepocítili žiaden rozdiel.

Stále si však treba dávať pozor
Pozor nemyslíme v zmysle, že by vám niekto pri prihlásení cez zľavový portál napadol účet, ale treba dbať aj na overené portály. Pokiaľ máte pochybnosti, treba si názov naťukať do googlu a vyhľadať fóra s recenziami. Nezabúdajte tiež, že ak vás láka profesionálna dentálna hygiena či bielenie zubov len za 15 €, porozmýšľajte, či by sa váš zubár potešil z nekvalitnej práce, aj keď je to lacnejšie. Preto si netreba dávať pozor iba na zostatok na účte, ale aj na svoje zdravie.

Autorka článku: Lucia

You may also like