Na Facebooku sa v posledných dvoch týždňoch objavujú reklamy nie na komerčné výrobky, ale na udalosti. Slovensko, no hlavne Česko je zaplavené portálmi s bulvárom a udalosťami zo sveta, ktoré sa neustále zobrazujú ako reklamy. Je to síce náhrada za reklamy, no cieľom tejto masívnej reklamy, do ktorej vhuplo niekoľko rôznych portálov, je získať návštevnosť zo zvedavosti ľudí. O tento druh kampaní sa starajú agentúry, respektíve špecialisti používajúci nástroje pracujúce s návštevnosťou.
Staré články na Facebooku namiesto reklám
Články, ktoré majú najlepšiu klikateľnosť a ľudí šokujú, sa zobrazujú prednostne. A práve tu je kameň úrazu. Servíruje sa ľuďom odpad, bezcenné články o udalostiach a prípravách, náhlych úmrtiach hviezd, známych osobností, či len ľudí známych, tak ako na príkladovom obrázku. Odrazu sa dozvedáte šokujúce informácie s dátumom vydania v roku 2014. Niektoré portály uvádzajú svoj dátum tak neprehľadne, že máte pocit, akoby práve teraz svetom hýbali správy, ktoré čítate.
Nikto nič neporušuje
Vo všeobecnosti inzerenti, ktorí ľuďom servírujú tento druh reklamy, neporušujú žiadne pravidlá. Facebook je teraz plný článkov na bulvár a spravodajstvo, ale reálne nemá tú hodnotu, ktorú očakávajú ľudia samotní. Napriek tomu bežní návštevníci reagujú, nechávajú sa strhnúť šokujúcimi titulkami a udalosťami. Najviac šokujúce správy o úmrtiach, nehodách, požiaroch a podobne prinútia človeka kliknúť a vytvoriť tak návštevnosť a tiež možný ďalší zisk portálu. Podobný systém bol doteraz pomerne drahý v rámci správ mediálnych reklamných agentúr, ktoré spravujú kampane a CPC. Postupne ale cena tejto služby klesá, záujemcov pribúda a tak je nepochybné, že sa počet portálov, ktoré nám budú na Facebooku servírovať staré články, zvýši. Naďalej však rastie aj počet podvodných reklám o falošných zamestnancov v TESCO alebo McDonalds, ktorí údajne zarobili veľké milióny. Tieto podvodné stránky sa svoje obete pomerne ľahko snažia nalákať na stránky sľubujúce závratné zisky, no reálne ide o internetový podvod obrovských rozmerov. A to v slovenčine a s cielením priamo na mladých ľudí pohybujúcich sa na sociálnych sieťach.