Google Adsense prekvapil novým formátom, aj keď sa z pohľadu webmasterov a správcov reklamy nemení vo veľkostiach formátov nič zásadné. Klasické formáty sa však dajú rozšíriť pomocou jednoduchého počkania kurzorom nad špeciálnymi fash bannermi. Dnes sa dá takýto prípad objaviť pri reklamách Tatra Banky, ktoré sa práve prejdením myši a po krátkom načítaní zväčší na celú stránku. Pod klasickým formátom je skrytý rozšírený flash formát na celú stránku, čím môže byť reklama pre inzerentov ešte viac zaujímavejšia. Ale čo pre publisherov?
Názor? Ďakujem, neprosím si.
Ako majiteľ stránky s reklamnou plochou 300×250 nie som nadšený a príliš nie som za to, aby sa napríklad nepozornosťou a odkladaním kurzozu niekam mimo náhodou spustila veľká reklama. Môže mať za následok snahu návštevníka vypnúť reklamu a môže sa zachovať aj tak, že vypne stránky celé. Dojem, že stránky zaplňuje reklama, je skrátka oprávnený. Stránky, ktoré by inak disponovali jedinou reklamou sú takýmto spôsobom reklamy plné. Výsledná fullscreen reklama je pritom v tomto sledovanom prípade videom na celý web, čo slabší počítač mierne dokonca spomalí.