Svet internetu

Internetový predaj autodielov dnes pomáha servisom či jednotlivcom

Internet v posledných dvoch desaťročiach ovplyvnil výrazne všetky odvetvia obchodu. Len ak nákup kurčiat a prasiat medzi farmármi ešte na Slovensku prebieha celkom offline bez potrieb pripájania, stránok a podobne. Kontakty zostali založené na pravidelnosti, telefónoch, či osobných stretnutiach. Všetko ostatné je už na internete, alebo sa prostredníctvom vyhľadávania, adresárov kontaktov a máp na internete dá dohľadať. Jednýn z odvetví, ktoré sa výrazne zmenilo, je aj nákup autodielov.

Autodiely

V minulosti boli možnosti osekané

Zohnať v minulosti autodiely bolo pre jednotlivcov náročnejšie. Miestom ich získavania boli vrakoviská, iné servisy, známosti, či podniky. Vlastníkov áut bolo menej, no šikovný automechanik si vedel obstarať diely práve vo vyšliapaných cestičkách iných kolegov a priateľov, hoci niektoré museli byť aj trochu pochybnejšie. Autoservisy sa spoliehali na katalógy, prípadne telefonát k dodávateľom. Výrobné podniky dodávali náhradné diely bežne, aj keď nemuseli byť dodávky okamžité tak ako dnes. Komplikované bolo získavanie informácií, dostupnosti skladov a podobne.

Ešte v deväťdesiatych rokoch si bežne domáci automechanici zháňali diely stále po vrakoviskách, prípadne v predajniach na objednávku. Pochopiteľne, mimo jednotlivcov tu sú stále autoservisy, ktoré prostredníctvom svojich sietí vedeli vždy autodiely obstarať. V prípade odľahlejších zákazníkov neraz pomáhalo Avízo. Inzertné noviny, ktoré až moderná doba vytlačila do úzadia.

Súčasnosť všetko urýchlila

Moderná doba v tomto smere priniesla naozaj rozsiahle vylepšenia. Firmy, ale aj jednotlivci si vedia konkrétne diely aj s modelovými odchýlkami nájsť prostredníctvom vyhľadávača. Google, či špecializované vyhľadávače vedia pomerne presne nájsť, čo zákazník hľadá. Pri viacerých sa dá porovnať cena. Občas sa oplatí nahliadnuť do medzinárodného obchodu, ktorý dokáže sústrediť veľké množstvo modelov, dielov, výrobcov do jednej ponuky. Tak ako na tejto stránke www.euroautodiely.sk, v ktorej sa v jednotlivých kategóriách nachádza rozsiahle rozdelenie ešte širšej ponuky.

Napríklad aj majitelia a zberatelia veteránov využívajú internet v súčasnosti viac ako inokedy. Kým v minulosti si opravu starých motoriek a vozidiel museli riešiť komplikovane pomocou výroby na objednávku, či zháňaní vrakov, trávením dlhého času sledovaním inzercie a podávaním vlastnej, dnes pomáha internet, bezplatné inzeráty a najmä vyhľadávanie, ktoré spracúva aj staršie inzeráty a tak si každý vie dohľadať čo potrebuje.

Pri online nákupe autodielov kdekoľvek sledujte:

  • Dobu dodania. Niektoré modely môžu byť dlhodobejšie nedostupné pre menšie skladové zásoby, alebo vzdialený zahraničný sklad.
  • Poštovné poplatky neraz predajcovia ponúknu bezplatne pri nákupe za určitú minimálnu sumu. Sledujte výhody, ktoré obchod ponúka.
  • Venujte pozornosť presnému označeniu dielu a uvádzaným rozmerom najčastejšie v milimetroch. Zámerom predajcu je poskytnúť presné údaje pre čo najmenšie komplikácie s prípadnou výmenou tovaru.
  • Autodiely sú takmer u každého predajcu najčastejšie posielané kuriérom. Nehrozí tak zbytočné čakanie a najmä je nemysliteľné, aby ste si po diely chodili na poštu. Klasická pošta v tomto smere často zlyháva. Na váhových limitoch, alebo na spoľahlivosti a vôbec doručení až na miesto. Kým filter, alebo drobné ľahké diely ešte nepredstavujú problém, sú aj ťažšie, ako brzdové kotúče, pneumatiky, či celé prevodovky, pri ktorých doručenie poštou považujeme skôr za veľmi problematické a zbytočne nákladné.

Pri akomkoľvek nákupe cez internet platí, že výáhodná je platba vopred kartou. Tú však odporúčame vždy na overených miestach, ktoré majú na internete pozitívne zmienky a hodnotenia. Najmä samotná platba kartou by mala prebiehať v platobnej bráne na adrese, ktorá začína zabezpečenou doménou v tvare HTTPS://. Stránky, ktoré chcú od Vás platobné údaje a neobsahujú zelený adresný riadok, ale len adresu s http:// nemusia byť zabezpečené a platba kartou tak môže byť riskantná. To sa týka najmä obchodov, ktoré nie sú v slovenskom jazyku, alebo využívajú translator.

You may also like