NovinkySvet internetu

Od 1.1. 2015 je prihlásenie na Facebook súhlasom so zmenami

Odpor ľudí voči Facebooku, ktorý nám opakovane zobrazuje správy o zmenách podmienok používania, sa trochu zmiernil. V každom prípade však na nejaký čas vyvolal vlnu diskusií okolo právnosti a protiprávnosti Facebooku a jeho činností spojených s našimi osobnými a vlastnými údajmi. Málokto vie, že Facebook bol vytvorený tak, aby čokoľvek ste doň vložili, stalo sa určitou formou jeho vlastníctva. Ak ste sa teda na Facebooku odprezentovali kompletne so všetkým, od osobných údajov po rodinné fotografie, to všetko patrí Facebooku a môže si so všetkým robiť relatívne čo chce. Fotografie nikdy nezmaže, dokonca ani tie, ktoré nahráte celkom omylom a hneď ich zmažete. To už dokázalo Zaujimavosti.net niekoľko krát. Nové zmeny, ktoré vstupujú do platnosti podľa časových zón od nového roka 2015 prinesú niekoľko zmien, no hlavne oveľa lepšie cielenie reklamy.

Facebook home page

Čo znamená „lepšie cielenie reklamy“?
Znamená to fakt, že Facebook bude s vašim súhlasom sledovať, kde ste, čo robíte, kde obedujete, čo si prezeráte a všetko to bude vedieť spracovať do cielenia tej najrelevantnejšej reklamy, kde je vysoká pravdepodobnosť, že ju využijete a kde je vysoká pravdepodobnosť, že aj inzerenti prídu k zisku cez nových reálnych zákazníkov. Nástroj, ako v konečnom dôsledku z vašich vreciek vytrieskať viac peňazí, umožní skrátka sledovať všetko do takej miery, aby zobrazovaná reklama bola tou najzaujímavejšou, či najaktuálnejšou.

Ako to, že „s našim súhlasom“?
Čítajte podmienky a novinky. Pokiaľ sa 1. januára 2015 a neskôr prihlásite do svojho účtu, znamená to, že ste súhlasili s novými podmienkami. Nepotrebujete nič potvrdzovať, schvaľovať a vypisovať. Skrátka sa len prihlásite. Ak neviete po anglicky a nerozumeli ste niekoľko krát zobrazenej správe o zmenách, je to len vaša chyba. Ľudia sa síce vo veľkom vyhrážali, že sociálnu sieť Facebook opustia, no nič sa nestane. Tí najväčší odporcovia budú online aj naďalej. Reklama sa bude zobrazovať možno ešte viac a nakoniec každý uzná, že Facebook bol odjakživa na to, aby zarobil majland a nie spájal, či tešil ľudí. To je až vedľajší produkt, keďže len na takejto báze by nedokázal fungovať.

You may also like

More in:Novinky