Marketing

Sociálna sieť Facebook čoraz viac zneužívaná na reklamu

Ste fanúšikom skupiny, ktorá sa volá „Slovenskí muži sú najkrajší“ a očakávate, že sa tam stretneme s mužmi a témou rozhovorov o mužoch. Namiesto toho na stránke nájdete haldu odkazov na obchod s handrami a podrpsenkami. Ak ste fanúšukom takejto skupiny, práve pomáhate autorom tejto skupiny k zisku.

Začína to nevinne
Z počiatku na facebooku vznikali rôzne skupiny s trefnými a originálnymi názvami. Až ľudia, ktorí niečo originálne vymysleli, vytvorili aj 20 skupín a z ničoho nič sa začali čísla účastníkov / LIKE IT užívateľov zvyšovať… došlo takmer každému autorovi skupiny, že také množstvo ľudí treba nejako využiť. Ak je teda v skupine o láske ku káve 150 000 fanúšikov, potom istotne autor tejto skupiny siahne po známych a samozrejme že za peniaze vydá nejaký odkaz na obchod, predaj, službu a podobne. Veď táto služba sa predsa zobrazí 150 000 ľuďom v dashboarde, v úvodnej stránke siete. A to je predsa marketing. Hoci nie čisto správny.

Končí to ziskom
Na internete a konkrétne na facebooku sa z nevinných stránok po úspechu možno vo viac ako 60 percent prípadoch stávajú „zlaté“ bane. Stretávam sa občas s tým, že dostávam ponuky od konkrétnych ľudí, alebo firiem, ktoré ponúkajú nenápadný odkaz na môj obchod na niektorej zo skupín. Ide pritom o veľmi známe skupiny, kde je aj 500 000 fanúšikov. Cena za jeden odkaz na tejto skupine mi bola ponúkaná za 120 EUR bez DPH. V podstate 3600 SK, cena za ktorú som si ako študent kúpil horský bicykel, je vypýtaná za jeden odkaz a za jeden postnutý obrázok s popisom ponuky v skupine s vysokým obsahom.

Takže pozor
Ste fanúšikom skupiny, kde sa objavujú reklamy? Predhodnoťte, či sa naozaj oplatí v nej byť. Každý jeden prihlásený totiž zvyšuje cenu skupiny v tejto oblasti tajného marketingu. Dáte zarobiť iným, ak sami z toho nemáte nič a zadarmo ste vystavený množstve reklamy?
Téme sa dosť výrazne venoval aj magazín Zaujimavosti.net, ktorý má vlastné príklady aj názory.



You may also like

More in:Marketing