Svet internetuZaujímavosti

TOP 5 najväčších klišé a chýb influencerov na Instagrame

Influencer je pre niekoho dnes zamestnanie a spôsob života. Ale… Tiež vidíte tie neuveriteľné scenáre a postupy, šablónovitý prístup niektorých influencerov a šialený biznis, ktorý sa v niektorých prípadoch odpaľuje do nereálnych výšin? Už sme si zvykli, že Maroš Molnár občas obráti svoje video do podpory Budiš minerálky. Že Fero Joke vo „vtipnom videu“ z ničoho nič povie, „Daj si Kofilu“ a nie je to len tak, že ju mal práve pri sebe.Trh je a ešte len bude poriadne presýtený reklamou.

Influencer

Pýtali sme sa umelej inteligencie na najzásadnejšie nedostatky influencerov na Instagrame. Chceli sme vedieť, ako vníma umelá inteligencia v rámci posledných rokov túto scénu a čo vidí za chyby. Pomerne veľmi dobre a trefne poznamenala najčastejšie klišé, ktoré slovenský influencer robí. Ktoré to sú?

Najčastejšie klišé ako robí influencer na Instagrame podľa UI?

  1. Neúprimnosť: Mnohí influenceri sa snažia vytvárať dokonalý obraz svojho života, ktorý môže byť v skutočnosti veľmi odlišný od reality. Tento nedostatok úprimnosti môže viesť k nedôveryhodnosti a stratám sledovateľov.
  2. Nadmerné používanie filtrov: Niektorí influenceri používajú filtre a úpravy fotografií, aby vyzerali ešte lepšie, čo môže byť veľmi nepravdivé a môže viesť k nerealistickým očakávaniam a frustrácii sledovateľov.
  3. Neustále propagovanie produktov: Mnohí influenceri zdieľajú príspevky, ktoré sú plné propagácie produktov, a to aj keď nie sú v súlade s ich brandom alebo záujmami ich sledovateľov. To môže byť veľmi otravné a môže znížiť dôveryhodnosť influencera, aj keď pri niektorých to verejnosť dokáže odpúšťať opakovane.
  4. Neúcta k sledovateľom: nejeden influencer ignoruje komentáre a otázky svojich sledovateľov alebo sa im nevenuje zodpovedným spôsobom.
  5. Príliš veľa sebectva: Niektorí influenceri sa sústredia príliš veľa na seba a svoj vzhľad, a menej na hodnoty a záujmy svojich sledovateľov. To môže viesť k strate záujmu a dôveryhodnosti influencera.

My by sme dodali ďalších 5 klišé:

  1. Kopírovanie jeden od druhého: objav nejakej zaujímavosti, faktu, alebo scény, ak je úspešný, je často kopírovaný. Vylievanie vína do umývadla na náznak skoncovania s pitím… pričom „akože influencer zabudne“ vypnúť nahrávanie a dole pod obrazom okrajovo vidieť, ako ho lial do pohára a „nenápadne si odpije“, prípadne rôzen scénky o manželstve, matkách na záchode ukrývajúcich sa pred deťmi a pod. V Európe poznáme príspevky o cestovateľoch, ktorí si na začiatku trasy uvedomili, že majú vratnú fľašu. Celú dovolenku ju mali pri sebe, na pláži a doma slávnostne zálohovali. To isté kopírujú aj na Slovensku a hrajú pred followermi, že je to ich výmysel. Príkladov sú stovky.
  2. Obraz v obraze s tvárou: priam debilné videá, na ktorých je zachytená tvár a jej emócie, počas toho, ako vedľa tohto okna prebieha nejaká scéna. Má ísť o prezentovanie emócie a šoku. Ľudí to oslovuje, hoci celé tá má bizarné pozadie pracujúce s túžbou vidieť zmeny v reakcii. V reakcii a mimike človeka v okienku. Kto je ten človek? Čím je jeho reakcia zaujmavejšia, ako reakcia niekoho oveľa bližšieho?
  3. Fingované situácie: najmä nebezpečný TikTok (na ktorom vás nikto nezachráni, ak budete mať vážny problém pre takmer nulovú vymožiteľnosť práva) je plný falošných situácií a videí, no Instagram nie je v ničom pozadu. Majstri sú v tomto Thajci, Kórejci, Číňania. Emócia je základ. Situácie vymyslené, všetko amatérsky herci a tupé závery sú klasika. Kedysi to boli trápne videá s prihlúplym pridaným smiechom. Dnes je tento odpad viac sofistikovaný. Často ide o videá z ulice, príbehy snímané profesionálnymi kamerami z rôznyhc uhlov. Situácie v MHD, v rodinách, krivdy, činy chudobných a skromných, správnych ľudí, záchrany ľudí a pod.
  4. Afekt: snaha o osobitý štýl a odlíšenie od ostatných niekedy vedie do afektu, slangu, podivného vyjadrovania, hesiel, rozpoznávacích znakov. Štýl a jeho osobitosť môže inšpirovať a vytvárať pohyby, správanie a vzorce správania u najmenších, ktorí sa k obsahu dostávajú. Rovnako k starším, ktorí niektoré prvky preberajú.
  5. Nevzdelanosť: Susan by možno vedela rozprávať, ako je to s tou jej gramatikou. Podobne aj mnohé iné hviezdy instagramu a TikToku sa už neraz preslávili úžasnými preklepmi a hlodmi, ktoré napíšu s odvahou „na sklo“. Hlúposť, neschopnosť komunikovať bez scenára, neschopnosť komunikovať slušne, ovládať gramatiku, alebo logické postupy… Na instagrame je zverejnené jedno video z deviatich pokusov. My vonku tak ani netušíme, koľko úsilia stálo za tými pár sekundami. Výsledok možno ohuruje, no netušíme, koľko márnych pokusov bolo než to vyšlo.

TOP Klišé nad všetky ostatné:

Aktuálne v tomto čase – Bod kopírovania jeden od druhého uvádzaný ako prvý, by sme mohli rozšíriť na jeden hlavný dôležitý zlozvyk influencerov. Buď je to scénka s tancujúcim Tomom Hardym a jeho dvojčaťom. Tú neváhajú zneužiť fitká, drobné podnikateľky aj značky do svojho v podstate ilegálneho marketingu, ale je tu aj niečo iné. Skladba zo seriálu Wednesday… Tá pritom nie je skladbou zo seriálu Wednesday. Ide o pieseň od Lady Gaga – Bloody Mary, ktorá má inak posadenú výšku a znie tak komicky. Reálne nemá so seriálom, alebo akýmkoľvek filmom nič spoločné. Instagram, remixy a šialenstvo spôsobili vzájomnú popularitu týchto dvoch záležitostí. A tá je bohovsky ešte stále zneužívaná.

Dnes túto pieseň zneužívajú aj tie najmizernejšie penzióny, autoservisy, drobné firmy, špekulanti. Aj podvodníci so stávkami – tipmi na stávkovanie, kadejakí influenceri aj „influenceri“. Ľudia nereagujú na obsah videa a ani by zrejme na to ani nereagovali, ak by nemali pieseň, aká aktuálne letí už u najmenších, ktorí sa dostanú k mobilu. Na pieseň reaguje kadekto s vysokým úspechom. Reálne však Wednesday tancuje na celkom inú skladbu.

You may also like