Najobľúbenejší poskytovateľ emailových služieb na Slovensku, Googlácky Gmail, má svoje kvality, aj rýchlosť, pre ktorú si ho zvolíme pri novej schránke. Najmä nám sprístupňuje mnoho ďalších funkcií a funguje s ním neustále mrznúci Android. Gmail však tvorí vrásky na čele veľkému množstvu obchodov. Stále je totiž mnoho internetových obchodov, ktoré sú zaplavené naštvanými klientmi, otázkami a vrátenými zásielkami pre jednoduchú vec. Filtre v Gmail schránkach.

Gmail a jeho zložka pre spam

“Nedošiel mi email, nedošlo mi potvrdenie…”

Gmail filtruje obchodné ponuky a nepustí ich do bežnej schránky. Nájdete ich v obchodných zdeleniach v tretej z horných zložiek REKLAMY. Pri vašej objednávke v rôznych internetových obchodoch očakávate správu s potvrdením jej prijatia, úhrady, alebo platobné údaje. Sú obchody, ktoré vám nedovolia registrovať sa bez potvrdenia. Že emailová schránka a vy aj naozaj existujete. Aj tu nastáva problém. Zákazník odchádza inam, pretože sa údajov od vás nedočkal. Veľakrát pritom ani len netušia nič o stave expedovania svojich objednávok. Práve pred Vianocami je obdobie, kedy sa k objednávke na internete dostávajú aj ľudia s menšími skúsenosťami. Práve otázka na nedoručený email je to najčastejšie, čo je možné v obchodoch počuť.

Vo viacerých smeroch je tak celoplošné filtrovanie obchodných emailov gmailom problém pre obchody, ktoré nemajú v pozadí IT špecialistov, ktorí sa snažili dostať emailové notifikácie do klasickej schránky.

V konečnom dôsledku, sú to nepozorní zákazníci

Štandardnným súčasným správaním pri očakávanej pošte, je skontrolovať pre každý prípad aj spamové zložky, v prípade Google emailu teda zložku REKLAMY. Je to však často len ignorácia a ľahostajnosť k akejsi zodpovednej kontrole schránky zo strany samotných klientov. Posledná prijatá reklama sa totiž skrátene zobrazuje v označení tejto tretej filtrovanej zložky. Keď pošle rozhnevaný klient snímku plochy s tým, že ten email nikde nevidí. Ani zložku pre spam nikde nevidí. Ani vtedy si neprizná nepozornosť, keď mu pracovník obchodu pošle obrázok so zakrúžkovanou zložkou, ešte aj s viditeľným začiatkom tej dôležitej očakávanej správy.

Zákazníci sú naozaj nepozorní a Google obozretný. On to myslel dobre, žiaľ neráta s tým, že na Slovensku sú príliš pohodlní ľudia. Pre mnohých nič neznamená stráviť celé hodiny sledovaním Facebooku a činností priateľov. Ale problematické je nahliadnuť do jedinej zložky a ušetriť tak krik, nadávky a kritiku voči obchodu. Kým takýto pohľad z pohľadu zákazníka vyznieva zvláštne, pracovníci obchodov žiaľ problém vnímajú inak. Ako príčinu toľkej vyčerpanosti a niekoľkých zlých hodnotení vo fórach za “ignoráciu zákazníka”.