Novinky

Facebook reklama sa zbláznila, stojí, nedáva zmysel a na nulách

Dve čerstvé skúsenosti s Facebook reklamou a obe totálne zlé, nelogické, hlúpe, zaseknuté bez nejakého hlbšieho zmyslu a samozrejme nie je vôbec jasný ani čas kedy vôbec za reklamu platiť, lebo výnimočne nežiadala peniaze skôr (zatiaľ záhadne vôbec). Paypal aj číslo účtu sú nasadené, v celom rozhraní neexistuje jediná možnosť, ako reklamu uhradiť ak by bol v problém v tom, že nie je uhradená (ale to by sa predsa len ani v prvom prípade nerozbehla a ona fungovala, len sa samovoľne pomaly spomalila a nakoniec zastala) facebook sa však chová, akoby stránky vytvoril šialený amatér. Toto rozhranie pre reklamu ešte pred dvoma mesiacmi nerobilo, to čo predvádza dnes je však naozaj podivné. Tu sú teda dve osobné skúsenosti s Facebook reklamou, ktoré ma celkom odradzujú od akýchkoľvek pokusov si zopakovať jej význam z minulosti.

Problém prvý: reklama u tých, koho už ani netreba lákať
Na Facebook stránkach pod vlastným príspevkom majú administrátori stránok možnosť priamo podporiť tento príspevok. Minimálna cena sú 4 eurá. Nuž teda sme skúsili, čo to spraví, ak naozaj jeden príspevok podporíme malou sumou. Pod príspevkom pridaným na stránky som teda klikol na túto možnosť, spravil jediné nastavenia, ktoré boli možné nastaviť a v priebehu 4 dní som tak mal možnosť získať podpory jedného príspevku. Takáto rýchla reklama má však jednu nevýhodu, zobrazuje sa len tým, čo už sú fanúšikmi vašich stránok, prípadne tým, čo sú priatelia niekoho z fanúšikov stránok. Dosah mimo, do oblasti, kde by ste to možno uvítali viac, už nie je. Poviete si, že to sa dá možno prežiť, ak to bude naozaj stáť za to a reklama bude viditeľná a nakoniec ju vôbec nevidno. Za 4 € v prepočte 1 € za deň sa za mojich predpokladov mala reklama zobrazovať a nakoniec skončiť po uplynutí kreditu za 4 dni. facebook reklama a časZvyknutý z mnohých reklamných systémov a rôznej práce s databázami, tabuľkami a software, som počítal, že Facebook reklama sa bude chovať podobne ako povedzme bežný Google AdWorks, ale nie.

Druhý deň sa reklama zastavila, za 4 € zastihla len 50 už fanúšikov, z čoho 11 z nich kliklo. Následne reklama zastihla 213 priateľov ešte nefanúšikov, ktorí sa priatelia s už fanúšikmi mojej stránky. Z toho 30 z nich kliklo. Minulo sa len 0,33 € kreditu a zostáva 3,67 €. Vtipné je, že neskôr uplynuli štyri dni a hore svietil dátum ukončenia, ktorý už dávno skončil. Stav reklamy zostal stále aktívny akoby stále pokračovala. Celé sa to nikam nepohlo, dokonca v tejto kampani bolo možné nastaviť ešte o niečo viac neskorší dátum, dokedy sa má reklama zobrazovať. A nič. Nereaguje v ničom a nijako. Ako aktívna a predsa neaktívna už teraz podporuje nie príliš aktuálny príspevok. Reklama stojí, napriek dátumu nastavenému tak, aby i dnes fungovala, nezobrazuje nič. Samovoľné zastavenie bez jediného vysvetlenia som si vysvetlil tak, že asi sa už zobrazila všetkým možným a tak nemá cenu ju zobrazovať. Lenže to Facebook nikde neoznamuje, nepýta realizáciu platby a neponúka nič, možnosť zmeny podporovaného príspevku na niečo iné.

Problém druhý: reklama u tých, čo ešte nie sú fanúšikmi
Vytvorením samostatnej novej kampane v sekcii: https://www.facebook.com/ads/create/ docielite fakt, že môžete podporiť nie len jeden príspevok, ale pokojne vždy ten najaktuálnejší. Ale hlavne môžete podporiť príspevok tak, že ho priamo nacielite k ľuďom konkrétnych záujmov, konkrétnych stránok, pohlavia, veku, zamerania. Skrátka nie je to len pre tých, čo už sú fanúšikmi, veď to nedáva ani logiku platiť za rovnakú cenu reklamu u tých, čo už k sebe dostávať nie je nutné. Vytvoril som teda reklamu na príspevok podobne, ako to robím každé dva mesiace. S dátumom od do v trvaní 9 dní za cenu 9 €. Reklama mala začať už predvčerom a stále tam svietia hodinky a stav PENDING. Administrátori, ktorí schvaľujú reklamy teda spia a zrejme si ctia sobotu a nedeľu viac ako zákazníka. Zaplatený outsorcing, ktorý by sa mal starať o reklamu je predsa po celom svete, kde aj pondelok doobeda môže znamenať pracovný deň a nedeje sa nič. Príspevok, ktorý nemôže porušovať žiadne pravidlá, nie je proti žiadnemu náboženstvu, skupine, politike, vláde, proti spoločenskému nažívaniu, mravnosti, skrátka príspevok, ktorý nemôže porušovať nič autorské, žiadnu značku, dobré meno nikoho, nič. Ďakujem Facebook za hlúpe a nelogické chyby, opäť.



You may also like

More in:Novinky