Novinky

Chcem písať a mám čo povedať: Ako to správne uchopiť, aby to ľudí bavilo?

Ľudia majú toho naozaj veľa na srdci. Niekedy sa to nemusí ani zdať, ale aj tí, o ktorých si môžete myslieť, že majú problém napísať štyri alebo päť viet tak, aby súviseli, môžu skrývať vo svojom vnútri množstvo myšlienok, ktoré by chceli dať na papier. Na papier, alebo do wordovského dokumentu, veď je digitálna doba, píše sa rok 2020. Pozreli sme sa teda na to, ako to, čo chcete vyjadriť, uchopiť čo najlepším spôsobom, aby ste zaujali pomerne veľkú skupinu ľudí.

Blogger

Ako založiť blog

Nie tak dávno sme vás informovali o tom, čo je potrebné urobiť, aby ste si založili blog. Ono, je to možno jednoduchšie ako kedykoľvek predtým, i keď na druhej strane je potrebné si uvedomiť, že blogovacia scéna je poriadne prepchatá rôznymi autormi. Na tom ale nie je nič zlé, aj keď je na tejto scéne chvíľami dusno, svoje miesto si môže nájsť každý, podstatné je zaujať. Skoro každý úspešný marketér vám povie, že rozhoduje príbeh, pričom ide o to, aby ste ľudí niečím zaujali, aby ste im niečo rozpovedali, informovali ich, ale aj vtiahli do deja, prípadne motivovali alebo v nich vyvolali emóciu. To všetko stále platí.

Teraz sa pozrieme na to, ako to správne uchopiť. Samozrejme, bezchybná gramatika je základom toho všetkého. Jasné, stane sa, že prídu nejaké malé chybičky alebo preklepy, veď sme predsa ľudia, ale váš písomný prejav musí byť skrátka na vysokej úrovni. O tom totiž presne hovoríme, blogov je nesmierne veľa, rovnako tak rozličných stránok, kde vám niekto niečo hovorí alebo vám radí a podobne. Preto, ak čitateľ narazí na blog či web, kde je síce kvalitná informácia, ale písomný prejav je naozaj podriemerný, s veľkou pravdepodobnosťou hraničiacou až s určitosťou sa rozhodne, že odíde niekam inam a bude hľadať síce to, čo ponúkate aj vy, ale lepšie spracované.

Správny obsah.. aj gramaticky správny

Gramatika, to by sme mali. Treba byť takzvane dostatočne stručný. Všetko, čo chcete povedať povedzte čo najjasnejšie a najviac zrozumiteľne. Ono, váš obsah sa bude týkať niečoho konkrétneho, pričom vy chcete, aby si ho osvojilo čo najviac ľudí. Nielen tí, ktorí sa tomu rozumejú.  Napríklad, ste bloger, ktorý píše o futbale a rozoberá zápasy, píše o téme športové tipy. V článkoch rozoberá ako skončia zápasy Bundesligy, Premier League, Ligy majstrov či Serie A. Píše či dá gól Messi, Ronaldo, Griezmann, Neymar alebo Mbappé. Zameriava sa na kurzy, ktoré sa menia pod vplyvom rôznych faktorov. Všeobecne platí, že blogovať môžete prakticky o čomkoľvek. Po športových zápasoch to môže byť napríklad filmové prostredie, alebo ak chcete seriály či cestovanie alebo pokojne aj tipy a triky na práce v kuchyni, v záhrade alebo okolo domu. Kreativite sa totiž medze nekladú a v tomto odvetví to platí niekoľkonásobne.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa The Lifestyle Store (@lifestylestoregardencentre),

Ak ale tomuto odvetviu nerozumiete, nedá vám to nič. Pritom, aj toto sa dá podať tak, aby to zaujalo. Je tomu potrebné dať príbeh. Takže si to zľahka zhrňnme. Svojim textom dajte príbeh, buďte gramaticky čo najviac bezchybní a buďte struční, ale to neznamená, že musíte robiť vyslovene krátki. Vaše blogy či články môžu mať aj niekoľko strán, ale je dôležité, aby ste, ako sa hovorí v slovenských prísloviach, nevarili z vody, ale boli v téme, písali k veci. Potom sa úspech dostaví. Ono nikto vám presne nedá návod na to, ako byť na internete úspešný, ale ak chcete, je tu ešte jedna vec, ktorá môže urobiť rozdiel – je dôležité, aby vás to, čo robíte, bavilo. To pridáva na hodnote.

You may also like

More in:Novinky