Marketing

SEO optimalizácia či linkbuilding, ako postupovať?

Zaujímate sa o SEO optimalizáciu pre vyhľadávače? Základom je dosiahnuť čo najvyššie umiestnenie vašich služieb alebo produktov vo vyhľadávaní.

SEO

Čoraz väčšie množstvo ľudí využíva vyhľadávače ako Google na to, aby sa zoznámili so službami alebo produktami, ktoré práve potrebujú. Ak aj vy chcete medzi širšiu verejnosť dostať svoje služby alebo produkty čo najefektívnejšie, SEO optimalizácia je jedna z tých najdôležitejších vecí. Keď sa na to pozrieme zo štatistického hľadiska, až 90% ľudí zaujme vo vyhľadávačoch len prvá strana a až tri štvrtiny osôb si pozrie dokonca len úvodných päť výsledkov vyhľadávania. Asi je vám už pomaly jasné, že je kľúčové sa umiestniť čo najvyššie.

Čo je SEO optimalizácia

SEO (Search Engine Optimalization) je optimalizácia pre vyhľadávače. Ide o metódu úpravy webových stránok takým spôsobom, aby sme dosiahli ich ľahké vyhľadávanie v organických výsledkoch vyhľadávačov, medzi ktoré patrí aj celosvetovo známy a najviac využívaný Google. Úlohou je dostať webové stránky na prvé priečky v neplatených výsledok vyhľadávania na vybrané kľúčové slová, ktoré prinesú najvyššiu konverziu. Vďaka SEO zvýšite návštevnosť z vyhľadávačov, prípadne pozitívne ovplyvníte výsledky vyhľadávania relevantných kľúčových slov. Ak si dáte pozor na kvalitný obsah a SEO, samé vyhľadávače vám budú posielať zaujímavý počet nových návštevníkov, a to dokonca aj z dlhodobého hľadiska. S organickými návštevami bude rásť povedomie o vašich weboch a postupne to prinesie aj priamu návštevnosť.

Linkbuilding ako kľúčový element

Predstavte si, že vaše služby alebo produkty necháte odporúčať zo strany známych. Takto nejako funguje linkbuilding. Popularitu môžete totiž dosiahnuť práve pomocou odporúčania zo strany veľkého množstva webov. Čo však zahŕňa tento SEO nástroj? Ide napríklad o výmenu odkazov (link po anglicky je odkaz) s relevantnými webmi. Veľmi dobré výsledky dosahujú aj profesionálne PR články so spätnými odkazmi. Svoju úlohu zohrávajú aj vami (alebo určitou profesionálnou spoločnosťou či copywritermi) písané menšie podporné SEO články, ktoré zahŕňajú tematicky príbuzné texty vašim službám alebo produktom. Tu by ste nemali zabudnúť na implementáciu odkazov na vybrané kľúčové slová na vašu internetovú stránku. Sledujte odkazy vašej konkurencie s tým, či sa tu nedajú umiestniť náhodou vhodne aj tie vaše. Ak už ste niekde vaše odkazy v minulosti umiestnili, preverte si relevantnosť obsahujúcich kľúčových slov. Ak natrafíte na nefunkčné, určite ich nahraďte aktualizovanými.

Kto vám dokáže pomôcť?

SEO optimalizácia nie je úplne jednoduchá záležitosť. Môžete sa do nej pustiť aj svojpomocne, no je dôležité si naštudovať problematiku a venovať tomu naozaj podstatnú časť vášho voľného času. Najistejšou cestou je si najať profesionálnu agentúru alebo skupinu špecialistov. Spoločnosť Online Toro vám ponúka na začiatok rýchly SEO online test, a to úplne zdarma rovno na ich webe. Vďaka nemu zistíte, ako vylepšiť v tomto smere svoju internetovú stránku a zvýšiť tak návštevnosť. Ak využijete ich služby, zrealizujú vám SEO audit webu a navrhnú po obsahovej aj technickej stránke vhodné vylepšenia. Nestrácajte čas komplikovanou analýzou kľúčových slov, zvoľte túto problematiku do našich rúk. Postarajú sa o SEO On-page pre jasnú identifikáciu vašej ponuky zo strany vyhľadávačov, copywriteri navrhnú stratégiu, texty a obsah na vašom webe. Nezabúdajú ani na spomenutý linkbuilding či pravidelnú analýzu a vyhodnocovanie všetkých výsledkov napríklad pomocou Google Analytics, z ktorých vám pripravia aj prehľadné reporty.

You may also like

More in:Marketing